пʼятниця, 25 жовтня 2013 р.

P.S.

Як я згадувала, вчора відбулась олімпіада з математики. Сьогодні хочу поділитись деякими думками з приводу. До слова, я вже встигла поспілкуватись і з дітьми, котрі брали участь в цій олімпіаді, і з колегами, котрі були в журі у інших школах.

Позитивне, тобто те, що мені сподобалось:

1. Сама ідея - дати можливість якомога більшій кількості дітей проявити, показати себе. Адже у звичайній олімпіаді  (ІІ, ІІІ етап) з будь-якого предмету зазвичай беруть участь лише переможці  І етапу  - шкільного. А там є ліміт -  один учасник від паралелі.
2. Атмосфера - доброзичлива, не напружена.
3. Прозорість, чесність.
4.Цікаві задачі.
5.Позитивні емоції в учасників та журі. (У цьому я переконалась, коли моя учениця Соломія Петрик ділилась враженнями від участі у олімпіаді).

 Що би хотілося змінити, підкоректувати:

1.Часові рамки. Три хвилини на розв'язання завдань першого тестового туру і завдань другого туру все-таки малувато. Будь-яку задачу треба прочитати, осмислити, розв'язати. Навіть якщо це тест. Я гадаю, що не кожний вчитель, навіть досвідчений, вкладеться у цей час.
Все -таки це олімпіада, а не гра "Що?Де? Коли?"
2 . Для того, щоб учень міг доповнювати (а це передбачено у другому та в третьому турах), він повинен мати перед очима текст задачі. Як можна на слух сприйняти задачу, яка займає зо шість рядків друкованого тексту, купу рівностей латинськими буквами, малюнок (якщо це геометрична задача)?
Тут доцільно використати проектор ( зрозуміло , що це важко  -  це ж не в одній школі) або роздруківки текстів .
3. Бажано б, щоб задачі у кожному з турів були одного рівня складності.

 А загалом бажаю олімпіаді довгого життя, вдосконалення і нових талановитих учасників.



2 коментарі:

  1. Дякую за підтримку нашого прагнення вдосконалити проведення олімпіад, зробити його святом обдарованості. Минулого року ми спробували подивитися, чи можна проводити олімпіади по-іншому, так щоб діти отримували задоволення від пізнання і спілкування, а не тільки витрачали інтелектуальні зусилля. Провели так звані альтернативні олімпіади, у тому числі і природничо-математичну. Вийшло, дітям тоді дуже сподобалося. Ніяких нарікань майже не було. І тоді творча група заступників директорів взялася за розробку змін до умов проведення звичайних олімпіад. Вирішили, що найкращим майданчиком для нововведень може бути І етап. вибрали для нього 3 предмети у 9-му класі і 5 у 10-му. Саме з цих предметів минулого року проводилися олімпіади. Загальну концепцію олімпіад Ви вловили правильно: відкритість, доброзичливість, привабливість. З об*єктивністю вийшло складніше саме через ті цілком слушні недоліки, вже названі Вами. Головна проблема - задачі на слух. Роздруківки обов*язкові, та бракувало паперу. З технікою ще складніше. Двома камерами не всі школи могли (або не хотіли) забезпечити. Ця, я вважаю, технічна проблема виникла з кількох причин: 1) ми, відверто кажучи, не розраховували, що в одній паралелі захочуть брати участь 128 учнів, тобто у 3,5 рази більше, ніж зазвичай; ця проблема ускладнювалась і тим, що приблизно 30-40 відсотків прийшли на олімпіади не з власної волі, на що ми розраховували (тоді б число було значно меншим). Погодьтеся, було б куди краще, якби дітей було вдвічі менше; 2) намагаючись забезпечити максимальну об*єктивність, ми поставили вимогу, що лише одна людина розробляє і до останнього моменту знає завдання (а зле, коли не спрацьовує українське прислів*я: "одна голова - добре, а дві - краще. Але, погодьтеся, всі висловлені зауваження можна відпрацювати. Головне - підтримка педагогів. Перша пропозиція - створення експертної групи з охочих педагогів (членів журі) та учнів (переможців, призерів) для оцінки завдань і розробки загальних вимог до того, якими вони мають бути, щоб забезпечити їхню коректність щодо рівноскладності, визначення часу для розв*язання тестів та їх особливостей у кожному предметі, визначення кількості та обсягу задач. Причому маємо зробити це самі, а не чекати вказівок, бо вже набили гулі. Другий крок - випробування їх на на референтних групах знову ж таки охочих. Нове вдосконалення і апробація. У що вірите, у що ні і що пропонуєте? Микола Николин, голова оргкомітету І міжшкільного етапу олімпіад.
    19:31:07

    ВідповістиВидалити
  2. Коментар опубліковала Г. Дудар на прохання голови оргкомітету І міжшкільного етапу олімпіади п. Миколи Миколина

    ВідповістиВидалити