Види задач, що розв'язуються з допомогою системи рівнянь другого степеня
Задачі на рух
Задачі на спільну роботу
Задачі на купівлю товару
Задачі геометричного змісту
Задачі на числа
Алгоритм розв'язування задач за допомогою системи рівнянь з двома змінними
1.Аналіз умови задачі (основні величини, зв'язки між ними, вимоги задачі).
2.Створення математичної моделі задачі у вигляді таблиці, рисунка, тексту.
3.Введення змінних і складання систему рівнянь до задачі.
4. Розв'язання системи одним із відомих способів.
5.Аналіз отриманих розв'язків, відповідність умові задачі.
6. Відповідь.
Приклади розв'язання задач
Задача 1.
У кінотеатрі було 390 місць, розташованих однаковими рядами. Після того, як число місць у кожному ряду збільшили на 4 і додали ще один ряд, місць стало 480. Скільки рядів стало у кінотеатрі?
Розв'язання
Нехай початкова кількість рядів х, кількість місць у кожному ряду у. Складемо таблицю:
Було Стало
К-сть рядів х х+1
К-сть місць у у+4
Всього місць 390 480
Складемо систему рівнянь
ху=390
(х+1)(у+4)=480
Задача 2
Знайти площу прямокутного трикутника, якщо бісектриса його гострого кута ділить протилежний катет на відрізки завдовжки 3 см і 5 см.
Розв'язання
Позначимо невідомий катет через х см, а гіпотенузу через у см. ( врахуємо, що задачу задовільнятимуть лише додатні значення змінної). Скористаємося теоремою Піфагора і властивістю бісектриси трикутника.
Задача 3
Моторний човен пройшов 20 км проти течії річки і повернувся назад, витративши на весь шлях 3 год. 45 хв. Наступного дня цей човен за 30 хвилин пройшов 8 км за течією річки. Знайдіть власні швидкість човна і швидкість течії річки. (стор. 205. Алгебра 9, Н.С. Прокопенко).
Розв'язання
Нехай власна швидкість човна х км/год, швидкість течії у км/год.
Тоді швидкість за течією річки х+у (км/год), а швидкість проти течії х-у (км/год).
Запишіть усі запропоновані задачі у зошитах.
Домашнє завдання:
Підручник Алгебра. 9 клас. Н.С. Прокопенко
Параграф 15.
Розв'язати задачі: стор. 204 "Домашнє завдання" №2 (4), №3(3) №4(4)
Немає коментарів:
Дописати коментар