суботу, 8 березня 2014 р.

Дні математики. Що? Де? Коли? Зустріч команд 10-А та 10-Б класів

Ще один тиждень Днів математики, і ще дві цікаві події у школі. Перша відбулась у вівторок  4 березня. В інтелектуальних змаганнях зустрілись команди 10-А та 10-Б класів. Ще одна гра "Що? Де? Коли?" у цьому сезоні.  Гра як завжди була цікавою і напруженою У першому турі якось мляво, лише по одному відгаданому запитанню. Але що далі, тим веселіше. Мабуть, 10-класники прокинулись.  Гра набрала обертів! Перемога дісталась команді 10-б класу.  Лише один бал програли учні 10-А класу. Обидві команди були на висоті. Молодці! гра усім сподобалась. Так що до нових зустрічей! Мабуть, у наступному сезоні ці дві команди гратимуть із вчителями!
 Яке найважче і найцікавіше запитання гри? - таке питання ми задали учасникам. Перше з першого туру. Ось воно:

1.У нарисі Т. Сьомушкіна (1900-1979) «На Чукотці» описується такий епізод. «Проїжджаючи одного разу мимо стійбища , я побачив на схилі табун оленів. Я нарахував 128 оленів. Коли запитав у хазяїна, скільки у нього оленів, він відповів:
- Ми не рахували. Але якщо хоча б один олень пропаде з табуна, мої очі розпізнають одразу.
- А чи можеш ти порахувати?
- Якщо тобі треба, порахую. Тільки рахуватиму довго. Ти іди поки що в ярангу, а я принесу тобі рахунок.
В яранзі ми встигли випити чаю, закусити. перебалакати з господарем про все, а десь через дві години прийшов «обліковець». Він назвав число – 128. Старий хазяїн вельми здивувався такій кількості оленів.
-Напевно, ти помилився. Так багато оленів у нас ніколи не було.
Старий  вирішив перевірити… Для цього він роззувся і через три години повідомив, що підрахунок проведено правильно.  У сім’ї старого було 5 чоловік. Для підрахунку довелось запросити ще двох чоловік із сусідньої яранги…»
Запитання. Навіщо старий роззувся і навіщо йому потрібні були сусіди?
Відповідь.

У шести людей на руках і ногах всього 120 пальців, тому для утворення числа 128 потрібна була сьома людина. Використовувалась лічба п’ятірками.

А ще ось це:
6. Хмари, сніжинки, кровоносна система, гілки дерев, листки папороті, мережі річок.
 Запитання. Що спільного між цими, здавалось би на перший погляд, різними об’єктами? 

Відповідь. Усі ці об’єкти є природними фракталами – самоподібними структурами


10-Б

10-А


Журі










Сергій Гнучий  отримує грамоту,
 яку здобула команда 10-Б. А Сергій- один з кращих гравців.

Задоволені всі!














Із запитаннями сьогоднішньої гри можна ознайомитись тут:.
https://docs.google.com/document/d/1g02Sd5YuHrrD_J5jjMV0VBdeyo4uEwQ09Ao8EozyTDk/edit?hl=ru&forcehl=1














Немає коментарів:

Дописати коментар